Yellowstone Park - dag 2

22 augustus 2013 - Yellowstone Park, Verenigde Staten

Rond 7.00 uur wakker. Heerlijk geslapen. Het wordt wel koud 's nachts. Dat komt omdat je hier op zo'n 2.250 meter hoogte vertoeft. Het hele gebied ligt hoog. Ook het Yellowstone Lake waar we vlakbij staan; 2.357 meter.

Na het ontbijt vertrokken voor een rondje; Canyon Village - Tower-Roosevelt - Mammoth Hot Springs - Norris - Canyon Village - Fishing Brigde.

De weg tussen Fishing Bridge en Canyon Village was weer open. Eergisteren nog niet vanwege bosbranden. Die komen hier heel regelmatig voor. Veroorzaakt door bliksem. Je merkte er niets van, alleen dat je niet mocht stoppen.
Het is echt een prachtig natuurgebied. Onderweg veel bizons gezien. Wat een grote oerbeesten.
Bij het Visitor Education Center in Canyon Village wezen kijken. En allebei een t-shirt gekocht.

Eindelijk ben ik ook achter het stuur gekropen. Wel even wennen hoor zo'n 'bus'. Dan kon Ton ook eindelijk eens om zich heen kijken.
Gestopt bij een plek waar heel veel bizons bij elkaar stonden op tientallen meters afstand. Echt gaaf!

Veel rokende velden gezien. Dus veel vulkanische activiteiten.
Hoogtepunt op dat gebied was Mammoth Hot Springs; terrassen met heet water, stinkende bruine plassen /gaten. De foto's kunnen het beter vertellen.
Erg indrukwekkend.

Daarna reden we langs een gebied waar heel veel elken (soort herten) lagen. Je merkt het snel genoeg als er iets te zien is. Veel auto's staan dan aan de kant.

Vlakbij de camping gegeten in een soort snackbar; hamburger met frietjes. Het is ten slotte donderdag, dus .....

Heerlijk gedoucht en daarna buiten gezeten. Totdat de muggen vervelend werden.