Yellowstone - dag 3

23 augustus 2013 - Yellowstone National Park, Verenigde Staten

imageimage

Fishing Bridge - Lake Village - Bridge Bay - West Thumb - Old Faithful - Madison - Norris - Canyon Village - Fishing Bridge.

Op tijd vertrokken richting Old Faithful Geyser. Deze geiser spuit elke anderhalve uur. In dit gebied zijn meerdere plekken met geisers en andere pruttelende gaten. We hebben hier ruim twee uur rondgelopen. Daarna zijn we op de veranda van het restaurant gaan zitten wachten. En wel hoor, Old Faithful ging spuiten. Zo'n 30-55 meter hoog. Prachtig, vooral omdat het zonnetje scheen.

Daarna doorgereden naar Midway Geyser Basin. Hier bevonden zich meer meren met heet water en gekleurde ondergronden.
Doorgereden naar Gibbon Falls - een mooie waterval.

En vervolgens de laatste hotspot aangedaan: Artists Paintpots - voornamelijk van die blubberende modderpoelen. Ook weer prachtig!

Op de terugweg even getankt en gedoucht. We blijken allebei verbrand te zijn.

Het weer is nog steeds prachtig en zonnig. Aan het einde van de middag betrekt het altijd. En dan valt er af en toe regen. Maar dat is heerlijk. En goed tegen de bosbranden. Want het blijkt dat deze er altijd wel zijn in de zomermaanden.

's Avonds weer even het dagboek bijgewerkt. Niet op het internet, want we hebben hier helemaal geen Wifi en geen bereik. Wel een vreemd idee, soort van afkikken.
Later zal ik dit op het internet zetten als we weer wifi hebben.

Morgenochtend vertrekken we helaas weer. We gaan noordwaarts richting Canada.