Yellowstone > noordwaarts

24 augustus 2013 - Bozeman, Montana, Verenigde Staten

Vanmorgen afscheid moeten nemen van Yellowstone. Prachtig gebied. Aanrader voor wie dan ook deze kant op reist. Neem er de tijd voor, het is een groot park met veel bezienswaardigheden.

Vanmiddag hadden we even Wifi op de parkeerplaats van een supermarkt, maar hier op het park niet, dus geen internet.
Dus typ ik de tekst alvast weer in mijn iPad. Dan kan ik deze later knippen en plakken in de reisblog als we weer internet hebben.

Na vertrek zijn we over de North Rim Drive gereden om de Grand Canyon of Yellowstone te bewonderen. Dit is een canyon (diep uitgesleten rivier) met een grote waterval. De rotsen zijn hier ook allemaal geel gekleurd. Vandaar de naam?

Daarna zijn we nog even gestopt in Mammoth Hot Springs. Hier zijn we eerder geweest om de Hot Spring Terraces te bekijken. Nu zijn we even door het historische fort gelopen (inclusief elk-poep onder mijn schoenen). En even geluncht met een hotdog.
Toen we het dorp uitreden hebben we nog even staan te kijken naar een gezin-elk (soort hert) die aan het grazen waren langs de rivier.
Daarna het park (helaas) verlaten.

Onderweg in Bozeman door Mainstreet gereden en boodschappen gedaan. Op de parkeerplaats  via gratis Wifi even op het internet de mail, Facebook en het weer bekeken. Toch verslaafd?!

Doorgereden naar het Missouri Headwaters Statepark. Gewoon op de landkaart uitgezocht. Er zijn in dit gebied niet veel plekken waar je kunt overnachten met de camper. Dit is een natuurpark met camping. Er was niemand aanwezig in 'the office'. Er stond uitleg op een bord en er hingen enveloppen. Deze ingevuld en gevuld met het juiste bedrag en in de brievenbus gedaan. Wel uitkijken voor 'moose' (eland). Deze lopen hier vrij rond.
We hebben hier geen hook-ups (stroom, water en afvoer). Maar dit hebben we ook niet nodig. Vanmorgen hadden we ons ontdaan van het vuile water, schoon water bijgevuld en de batterij is opgeladen, dus we redden ons wel zonder alle luxe.

Vanavond lekker murs (Janse recept) gegeten. Het was erg warm, maar het koelde snel af toen er een onweersbui losbarstte met veel wind. Lekker wiebelen in de camper. Ha ha.

Morgen verder noordwaarts.