Three Folks > Great Falls

25 augustus 2013 - Great Falls, Montana, Verenigde Staten

Reisverslag typen

Afgelopen nacht vreemd geluid gehoord. We denken huilende wolven, maar weten het niet zeker. Goed geslapen. Het onweer en de wind zette niet verder door.

Na het ontbijt getankt en vertrokken richting Helena en Great Falls. Het eerste deel was weer een beetje saai. Veel grote vlaktes waar o.a. graan wordt verbouwd.

Het tweede deel liep deels door de bergen waarin je heel goed de verschillende lagen van het gesteente kon bekijken. Steeds andere kleuren.

In Great Falls op zoek gegaan naar de watervallen. Helaas zijn deze deels teniet gedaan door de verschillende dammen die er in de Missouri rivier zijn geplaatst voor het opwekken van elektriciteit.

In het Lewis & Clark National Trail Interpretive Center de historie bekeken van de ontdekking van de Missouri rivier in 1805. Veel historie over indianen en hoe de manschappen zich in die tijd verplaatsten en moeite hadden om de watervallen te trotseren.

Daarna op zoek gegaan naar een camping. Gelukkig had ik thuis al iets gevonden op het internet. Een KOA camping met coupon; ja, je moet je toch Amerikaans gedragen met zo'n kortingsbon.
De camping heeft een zwembad. Alleen bij het te water gaan bleek deze alleen geschikt te zijn voor kleine kinderen; het water kwam niet verder dan net boven mijn knie. Maar ondanks dit was het heerlijk verkoelend. Want het is nog steeds erg warm. We klagen niet hoor, maar een beetje verkoeling is lekker.
's Avonds steak gebakken met blikje mais. Erg lekker al zeg ik het zelf.
En toen ging het weer eens onweren en regenen. Heerlijk. Het koelde heerlijk af.
Daarna weer buiten gezeten om dit verslag te schrijven.

Morgen richting Glacier Park. We gaan wel van de route afwijken die we eerst voor ogen hadden. Maar dat zien we dan wel weer. We lopen nog steeds 1 dag voor op planning, dus het kan.

1. Siem:
    26 augustus 2013
    Ton en Marion,
    geweldig dat jullie dit allemaal beleven. Hadden jullie nog chocopasta voor Yogi mee?
    Geniet er maar van en gewoon nog een paar weken etra blijven rond toeren.
    Het T - shirt staat wel goed.

groeten Siem