Great Falls > Glacier National Park

26 augustus 2013

Red Bus Tours

Gisteravond nadat ik het verslag had geschreven ben ik naar de grote openbare buitenkeuken gegaan. Deze stond vlak achter de camper. Hier werd live muziek gespeeld door een koppel op gitaar en banjo. Ze zongen Amerikaanse liedjes. Enkele herkende ik, maar de meeste niet. Was heel gezellig.

Vanmorgen vertrokken richting Glacier National Park. Allereerst even mijn kleine/grote nicht gebeld die alweer 11 is geworden vandaag.
Onderweg in de reisgidsen gelezen wat er te zien is en hoe de wegen zijn. De conclusie was dat het een heel mooi park moet zijn met veel gletsjers, maar dat we er met onze camper niet mogen komen omdat we te lang zijn. De weg is smal, bochtig met vele afgronden. Niet de favoriete wegen van Ton.
Het laatste stukje rijden naar de camping was al smal en bochtig met vele hoogteverschillen. Wel geweldig mooie uitzichten!!

We staan nu op een camping van de KOA, aan de oostkant van het park, bij Saint Mary. We hebben voor 2 nachten geboekt omdat het hier zo mooi is en we toch nog steeds een dag voorliepen op ons schema.
Het waait hier wel flink, dus de deur van de camper houden we maar dicht, anders zijn we deze misschien kwijt. :-)
Vanmiddag en vanavond heerlijk in het zonnetje gezeten met Wifi. Even het nieuws van thuis volgen en de social media bekijken. Lekker rustig aan gedaan.
We hadden pizza besteld en deze werd keurig op de afgesproken tijd afgeleverd. Heerlijk, met veel verse ingrediënten.
Daarna nog even gedoucht. Nette douches.

Morgenochtend gaan we met een georganiseerde bus tour mee om de Going-to-the-Sun Road te bekijken. Dit is de weg die we met de camper niet kunnen doen.
We kunnen dan rustig om ons heen kijken.
Opstapplaats is op de camping. Geweldig toch?!

1. Ton:
    27 augustus 2013
    Bij het stukje over ravijnen en afgronden heb ik nog voorgesteld Marion te laten rijden. En wat denk je, ook niet haar hobby. Wat raar.
  2. Ton:
  3. Marianne janse:
    27 augustus 2013
    wat een fantastische reis , heel bijzonder.
    goede reis nog verder, ik volg jullie!

Ma.
  4. Marianne janse:
    27 augustus 2013
    Ton laat het stuur niet los hoor!
    In dit geval rijdt een man veel beter!!!

Je schoonmoeder!!!
  5. Ron en Betty:
    27 augustus 2013
    Ha ha, moeder vertrouwd alleen op haar schoonzoon....
    Wat vervelend dat jullie veel last hebben van wespen en aanverwanten. Hier valt het juist erg mee.
    Maar de reis ziet er nog heerlijk uit hoor!!
    Foto's van de bizons ??? Lijkt me geweldig om te zien.
    Groetjes Betty
  6. Marion:
    28 augustus 2013
    Bedankt mam voor het vertrouwen.
  7. Monique:
    3 september 2013
    Hahaha! Mevrouw Janse toch! Veel plezier nog hoor!