Saint Mary (Glacier National Park) > Calgary (Cochrane)

28 augustus 2013 - Cochrane, Canada

Vanmorgen om half 10 vertrokken nadat we de ansichtkaarten bij de receptie hadden afgegeven. Het weer was niet zo mooi als de dagen ervoor. Het bleef bewolkt. Wat hadden wij gisteren een mazzel.

We zijn in noordelijke richting vertrokken en even na 10-en zijn we de grens USA-Canada overgegaan. Wat heerlijk; geen file en niet behandelt als crimineel deze keer. Dus dat schoot lekker op.

Onderweg tegen twaalven bij Tim Hortons koffie/thee en lekkernijen genuttigd. Wat is dat toch een geweldige toko. Maar goed dat ze deze niet in Nederland hebben, want anders zouden wij daar veel te vaak zitten.

De route was weer vlak met veel landbouw onderweg. Veel boeren waren hun graan (o.i.d.) van het land aan het halen. Van veraf zag je dan de stofwolken.
Een keer moesten we een landbouwwerktuig op de weg passeren die bijna de gehele breedte van de weg (2 banen plus vluchtstrook) in beslag nam. Wat een machine.

We besloten om even boven Calgary te gaan overnachten. We hebben de deels geplande route Brooks - Drumheller ten oosten van Calgary laten zitten. In plaats daarvan zijn we van plan toch de weg Banff - Jasper te gaan doen en vise versa.

Er is geen restaurant op de camping. Dus we eten pasta uit de vriezer. Wie wat bewaart heeft wat.