29 augustus; Cochrane - Banff - Rampert Creek

29 augustus 2013

's Morgens na ontbijt wilden we eerst tanken. Dus dachten we bij een gewoon tankstation het terrein op te gaan. Grote hobbel en .... de borden kwamen de kast uit zeilen. Letterlijk dus. Schade; maar 1 ontbijtbordje. Viel mee.

En het tankstation was alleen voor commercieel vervoer, dus niet voor ons.

Daarna richting de Rocky Mountains gereden en bij Canmore getankt. Doorgereden richting Banff. Parkpas voor 4 dagen (3 nachten) gekocht. In Banff de camper geparkeerd op precies dezelfde parkeerplaats als de vorige keer.
Lekker even gewinkeld in het stadje. Allebei een paar schoenen gekocht en Ton een t-shirt. Hopelijk gaat het allemaal passen in de koffer....
Op een dakterras heerlijk geluncht.

Vervolgens de Bow Valley Parkway (weg evenwijdig aan hoofdweg) genomen. Helaas geen wildlife gespot. Prachtige route door mooi natuurgebied. Het was prachtig weer, dus mooie weidse uitzichten. Hoge bergen met ijs en sneeuw. En slingerende rivieren.
Na Lake Louise de Icefields Parkway opgereden richting Jasper.
Onderweg gestopt om te kijken naar Crowfoot Glacier. Deze herinnerde ik me nog van de vorige keer; een gletsjer in de vorm van een kraaiepoot. Helaas is de derde teen voor de helft weggesmolten.
Daarna doorgereden naar de camping. Dit was een camping zonder receptie. Net zoals een keer in Amerika. Deze camping heet Rampart Creek en ligt naast de Saskatchewan River.
Bij de ingang een envelop meegenomen en de plattegrond gefotografeerd met de iPhone. Daarna een plekje gezocht. Dan de envelop invullen en vullen en deze bij de ingang in de brievenbus stoppen. Maar mijn hemel, wat een muggen!! En agressief. Ze staken dwars door je kleding heen.
Dus blijven bewegen als je buiten was. Maar het kwam er op neer dat we al gauw besloten alleen maar in de camper te blijven.
Geen Wifi, geen bereik. Dus afkicken maar weer ... ha ha.

Vanwege onze lunch hadden we niet veel honger en hielden we het bij corndogs en worstjes.
Er werd ook gewaarschuwd voor een Grizzly Bear met cubs (kinderen). Daarom mocht je een bepaald looppad ook niet gebruiken.
Gelukkig heeft dit gezin ons geen bezoekje gebracht. 's Avonds en 's nachts heeft het wel heel veel geregend. Gelukkig hebben we op tijd de luiken en ramen dichtgedaan, anders hadden we een nat bed gehad.