Rampart Creek - Culumbia Icefields - Jasper - Pocohontas

30 augustus 2013 - Jasper Nationaal Park, Canada

's Morgens rond 7 uur wakker. Het regende af en toe nog een beetje, maar niet meer zoveel als 's avonds en 's nachts.

Ik wilde brood roosteren, maar het lukte niet. Dit technisch wonder snapte niet dat als je geen elektra aangesloten hebt je sommige dingen niet kunt doen. Zoals brood roosteren. Dus broodrooster weer opgeruimd, brood weer in de vriezer. Dan maar geen ontbijt.
Na de koffie en de thee weer op pad. De eerste stop werd het Columbia Icefields Centre. Hier hebben we een broodje gegeten. En natuurlijk genoten van de uitzichten op alle verschillende gletsjers waaronder Athabasca en Columbia.
Doorgereden richting Jasper. Onderweg besloten om als eerste maar een campingplaats in Jasper te bespreken. In Canada hebben ze maandag vrij, dus lang weekend.
Besloten om te rijden naar Whistlers (781 plekken) en als 2e optie Wapiti (362 plekken). De eerste keer (in 2006) stonden we op Wapiti omdat Whistlers vol was. De laatste keer (in 2010) stonden we op Whistlers, toen ik verdwaalde en buiten bereik van de portofoon kwam.
Toen we voorbij Wapiti reden zagen we dat deze camping vol was. Oh oh. En ja hoor, Whistlers was ook vol. Balen hoor!
We kregen te horen dat alleen 2 campings zonder receptie en faciliteiten nog plekken hadden. Een ervan waren we reeds voorbij gereden. De andere was 50 kilometer ten noorden van Jasper.
We gingen naar die in het noorden; Pocohontas. Na het innemen van een plekje (kaartje aan de paal bij de campingplek geklipt) zouden we weer terugrijden naar Jasper. Maar het is al zo vol en mensen schermen hun plek af met haardhout, dan we bang zijn onze plek kwijt te zijn als we weggaan en terugkomen. Dus besloten om niet terug te rijden naar Jasper. Is ook weer 50 km heen en terug. En morgenochtend Jasper te bezoeken. En daar ook meteen te ontbijten.
Het is nog steeds erg druk met mensen die op zoek zijn naar een plekje. De campers rijden af en aan. Blij dat we een plek hebben!

We hebben hier een klein beetje bereik. Dus even een SMS naar mams gestuurd (4 pogingen nodig) om te laten weten waar we uithangen. We zijn flink van de geplande route, dus anders weet ze niet waar we zijn.

Straks aan de lasagna uit de oven. Ja, die doet het wel, want deze werkt op gas.