Jasper - Banff

31 augustus 2013 - Banff National Park, Canada

Na de koffie en de thee vertrokken en naar Jasper gereden. Hier eerst getankt, want onze camper lust wat!! M.b.v. 2 creditcards de tank volgegooid. Want we hebben geleerd dat je de creditcard niet 2 keer achter elkaar moet gebruiken voor hetzelfde, want dan gaat Mastercard in de remmen en is je kaart geblokkeerd en moet je 's morgens vroeg een telefoontje plegen naar Nederland. Gelukkig dat ze zo goed op onze centjes passen.

Met je creditcard kun je maar maximaal Can$ 75 of Can$ 100 tanken. En in onze tank past wel 200 liter. Nu is de benzine niet zo duur, maar Can$ 100 gaat er zo in.

Daarna de camper langs de hoofdweg in Jasper geparkeerd en aan de overkant in een supermarkt verse broodjes en een koek gekocht. Dit vervolgens in de camper als ontbijt genuttigd.

Na dit heerlijke ontbijt de hoofdstraat van Jasper afgelopen. Veel winkeltjes zijn toch wel erg toeristisch. Veel van hetzelfde en bij bijna allemaal staan er Aziaten in de winkels. Deze kom je zo wie zo heel erg veel tegen in Canada.

Hierna weer gaan rijden. De zijn helemaal weer naar Banff gereden. Zelf ben ik ook maar weer eens achter het stuur gekropen opdat Ton van het uitzicht kon genieten. Onderweg nog een aantal keren gestopt voor verschillende uitzichtpunten. Het weer was nog mooier dan de dag ervoor. Zo zonnig en warm. Dus ook prachtige heldere uitzichten.

In Banff op zoek gegaan naar een campingplek. We vreesden het al; alles was vol. Het was nog steeds weekend, dus dit was te verwachten. We konden wel bij de tweede camping op de rondweg staan voor Can$ 8,80. Kopie, maar dan krijg je ook niets. Dus dit maar gedaan. Beter iets dan niets. We werden begeleid door een mevrouw in een pick-up. We waren zeker niet de enige. De hele rondweg stond vol.
We stonden vlakbij een toilet-/douchehokje. Nadat we eerst een rondje over de camping hadden gewandeld en hadden vastgesteld dat er geen eetgelegenheid was, zijn we teruggelopen en hebben we allebei een heerlijke douche genomen.
's Avonds de laatste 2 hamburgers met opgebakken aardappeltjes en een blikje groeten gegeten. Daarna nog even buiten gezeten al wachtend of het wildlife, maar weer niks. Veel te druk en rumoerig op zo'n camping. Weer geen wifi, en ook geen elektra. Dus de elektrisch apparaten konden ook niet worden opgeladen.
Hopelijk morgen wel een plek met alles. Want de camper wil vers water en wij ook.