Banff - Revelstoke

1 september 2013 - Revelstoke, Canada

Het was koud vannacht. Het dakraam in de 'slaapkamer'  heeft de hele nacht open gestaan. Het was vanmorgen maar 10 graden in de camper.

Snel koffie en thee gezet om warm te worden. En de over aangezet voor heerlijke afbakbroodjes. Deze hadden we nog in de koelkast.
De koelkast en vriezer begint aardig leeg te raken. Tijd voor boodschappen.

We zijn eerst Banff weer even ingereden, want ik wilde mijn nieuwe schoenen ruilen. Ik dacht dat ze me maat 38 hadden verkocht, maar het was 39. En deze zaten net iets te ruim. Dus Ton bleef bij de camper en ik ben naar de winkel gelopen om deze te ruilen. Er werd wel een beetje moeilijk gedaan omdat ik de doos niet had. Deze had ik bij aanschaf niet meegenomen. Past toch niet in de koffer. Ha ha. Maar uiteindelijk kon ik ze ruilen.

Vervolgens de camper weer opgezocht en op pad gegaan naar Revelstoke. Naar camping Canyon Hot Springs. Dit is een mooie tussenstop. We waren hier ook in 2006 en 2010. Saai. Ja, dat wel. Maar ze hebben er zo'n heerlijk verwarmd zwembad; 32 en 40 graden.
Onderweg gestopt in Golden om te tanken en .... Tim Hortons. Heerlijke panninis gegeten.
En weer even geinternet.

De route was ook weer prachtig. Met mooie uitzichten. Foto's volgen nog.

Onderweg de tijdgrens gepasseerd. We zitten nu weer in de Pacific Time Zone wat inhoudt dat we weer 9 uur tijdsverschil met thuis hebben.

Na aankomst op de camping kregen we een plek in dezelfde rij als voorheen; aan de buitenkant, het dichtste bij de treinrails. Eerst even al ons afvalwater (grijs en zwart) gedumpt en vers water bijgevuld.
En ja hoor, ze komen weer veelvuldig voorbij.
Maar nu ook de trein gezien waar Betty en Claudia in het verleden mee hebben gereisd; die met de glazen bovenkant. Prachtig. Ik was helaas net te laat om een foto te maken.

Daarna even gezeten en ons klaar gemaakt voor het zwembad. Oh, wat was dat weer heerlijk! Het was buiten 27 graden en strakblauw. Heerlijk gezwommen en gezond.
Daarna de wifi code gevraagd en even mail, facebook, whatapp en nieuws gekeken. Helaas doet de wifi het niet op de plek waar de camper staat.
Toen ik terugliep stonden er twee papegaaien op tafel bij mensen. Dus even een praatje gemaakt en kennis gemaakt. Leuk!
Dus zal ik hopelijk morgenochtend mijn dagboekverhalen op internet plaatsen. Ik hoop dat het lukt. Anders moeten jullie nog even wachten.

's Avonds 'uit eten' geweest bij het hoofdgebouw. Snackbar-achtig voedsel. Beter iets dan niets, want boodschappen hebben we nog niet gedaan.

Daarna nog even buiten gezeten om de verslagen weer bij te werken en van de voorbijkomende treinen te genieten. Wat een herrie!! Hopelijk komen ze niet meer langs als wij liggen te slapen. Anders wordt het oordopjes in.

Morgen eerst maar eens boodschappen doen in Revelstoke. Deze plaats komen we als eerste tegen. Daarna door naar Kelowna waar we twee nachtjes blijven.

1. Ron en Betty:
    2 september 2013
    Goh, zou wel in de plain willen springen en meeliften met jullie. Het klinkt zo heerlijk en bekend. Mazzel met het weer, iets minder met de slaapplekken!? Maar gelukkig wel een fijne vakantiewoning mee he!!
    NB. Ben jij familie van Imelda M. Hahaha. Groetjes van deze vakantiegangers.
  2. Siem:
    2 september 2013
    Ton en Marion geweldig allemaal, geniet er van deze paar dagen nog.
  3. Siem:
    3 september 2013
    Marion en Ton,

Nog van harte gefeliciteerd met je moeder en schoonmoeder.
  4. Siem:
    3 september 2013
    Marion en Ton,

Nog van harte gefeliciteerd met je moeder en schoonmoeder.
  5. Marion:
    5 september 2013
    Slaapplekken bevielen uiteindelijk goed hoor. Even wennen dat je niet alles kunt doen zoals brood roosteren en iPad opladen. Maar alles went. En idd, voor de rest heb je alles altijd bij je.

Dank je wel Siem!