Revelstoke > Kelowna

2 september 2013 - Kelowna, Canada

's Morgens ontbeten bij het hoofdgebouw. Twee gebakken eieren, spek, aardappelkoekje, stukje meloen, schijf sinaasappel en 4 stukjes toast. Koffie, thee en jus d'orange. Was erg goed.

Daarna op pad gegaan.
Onderweg geld gepind en boodschappen gedaan. Bij een liquor store wat biertjes gekocht. Bij de liquor store hingen nogal ongure types rond. Je voelde je bijna junk als je er ook iets kocht.

Het was druk op de weg. Voornamelijk tegemoet komend verkeer.
We verlieten de rocky mountains helaas. Het landschap werd steeds platter.
Hier in de buurt wordt veel fruit en wijn verbouwd gezien de fruitstalletjes en wyneries waarnaar verwezen wordt.

Kelowna is een hele grote stad. Het duurde even voordat we deze doorgereden waren. Aan het einde van de stad ligt een brug over Okanagan Lake. De vorige keer was het nog deels een ponton brug, nu niet meer.
Op de kaart werd een camping afgebeeld en naar deze gingen we op zoek. Het bleek weer een natuurcamping te zijn; Bear Creek. Volgens de Lonely Planet een erg geliefde camping. Wel weer geen elektra, water, wifi, etc. Maar we zijn van alles voorzien, behalve wifi.
Voor 2 nachten ingecheckt en naar een schaduwrijke plaats gevraagd. Het is hier namelijk erg warm, zo'n 27 graden.
Prachtige groene camping met mooie campingtafel en fire pit.
De camping ligt direct aan het meer. Dit vroeg om een frisse duik. Heerlijk even gezwommen. Het was niet te koud.
's Avonds weer murs gegeten.
Helaas wel weer erg veel wespen die nogal naarstig op zoek zijn naar wat lekkers. Dus voor de zekerheid maar binnen gegeten.
Daarna nog even buiten gezeten tot het donker werd. Blijkbaar zijn wij de enigen die geen vuurtje stoken, maar de rook van anderen was voldoende. Helaas niet voor de wespen.